Tutaj powinien być opis

Matematyczna pocztówka z mojej miejscowości

Odkryj matematykę w swojej miejscowości

  • Cele konkursu
  • Rozwijanie zainteresowań matematycznych dzieci i młodzieży. 
  • Dostrzeganie matematyki w otaczającym świecie i w przestrzeni miejscowości, w której uczeń mieszka.
  • - Rozwijanie kreatywności oraz wrażliwości artystycznej uczniów.
  • - Wymiana doświadczeń między szkołami.

Konkurs skierowany jest do dzieci i młodzieży w wieku 3–15 lat oraz uczniów szkół średnich.

 Przewidziano 5 kategorii wiekowych:

 1. dzieci przedszkolne,

2. klasy I–III szkoły podstawowej,

3. klasy IV–VI szkoły podstawowej,

 4. klasy VII–VIII szkoły podstawowej,

5. szkoły średnie.

Zadanie konkursowe:
- Wykonanie pocztówki przedstawiającej miejscowość uczestnika z uwzględnieniem elementów matematycznych (np. symetria, geometria w architekturze, rytmy, proporcje, figury geometryczne).

- Format pracy: kartka A4. 

- Forma pracy: praca płaska, wykonana dowolną techniką plastyczną.

 - Do pracy należy dołączyć krótkie matematyczne uzasadnienie.

 - W przypadku  uczniów klas I–III opis może zostać przygotowany przez nauczyciela lub rodzica.

Prace przekazujemy do nauczycieli matematyki w terminie do 20 października 2025,  klasy 1-3 do wychowawców.

Każda praca musi być opatrzona metryczką /załącznik/ zawierającą:

  •  imię i nazwisko autora,
  • klasę,
  •  nazwę i adres szkoły, 
  •  imię i nazwisko nauczyciela/opiekuna,
  •  matematyczne uzasadnienie wyglądu pracy.
  • Każdy uczestnik może zgłosić jedną pracę
  • Rodzice wypełniają zgodę za udział dziecka w konkursie /załącznk

Konkurs przebiega w dwóch etapach: 

  • etap szkolny: każda szkoła przeprowadza wewnętrzny etap konkursu i wybiera po 3 najlepsze prace z każdej kategorii wiekowej,
  • etap międzyszkolny: wybrane prace przesyłane są do organizatora. Wyniki - po 20 listopada 2025r.

Kryteria oceniania
- zgodność pracy z tematem konkursu, - uwzględnienie elementów matematycznych, - oryginalność i kreatywność, - estetyka wykonania, - poprawność matematycznego uzasadnienia, - samodzielność wykonania pracy.

  •