
Matematyczna pocztówka z mojej miejscowości
Odkryj matematykę w swojej miejscowości
- Cele konkursu
- Rozwijanie zainteresowań matematycznych dzieci i młodzieży.
- Dostrzeganie matematyki w otaczającym świecie i w przestrzeni miejscowości, w której uczeń mieszka.
- - Rozwijanie kreatywności oraz wrażliwości artystycznej uczniów.
- - Wymiana doświadczeń między szkołami.
Konkurs skierowany jest do dzieci i młodzieży w wieku 3–15 lat oraz uczniów szkół średnich.
Przewidziano 5 kategorii wiekowych:
1. dzieci przedszkolne,
2. klasy I–III szkoły podstawowej,
3. klasy IV–VI szkoły podstawowej,
4. klasy VII–VIII szkoły podstawowej,
5. szkoły średnie.
Zadanie konkursowe:
- Wykonanie pocztówki przedstawiającej miejscowość uczestnika z uwzględnieniem elementów matematycznych (np. symetria, geometria w architekturze, rytmy, proporcje, figury geometryczne).
- Format pracy: kartka A4.
- Forma pracy: praca płaska, wykonana dowolną techniką plastyczną.
- Do pracy należy dołączyć krótkie matematyczne uzasadnienie.
- W przypadku uczniów klas I–III opis może zostać przygotowany przez nauczyciela lub rodzica.
Prace przekazujemy do nauczycieli matematyki w terminie do 20 października 2025, klasy 1-3 do wychowawców.
Każda praca musi być opatrzona metryczką /załącznik/ zawierającą:
- imię i nazwisko autora,
- klasę,
- nazwę i adres szkoły,
- imię i nazwisko nauczyciela/opiekuna,
- matematyczne uzasadnienie wyglądu pracy.
- Każdy uczestnik może zgłosić jedną pracę
- Rodzice wypełniają zgodę za udział dziecka w konkursie /załącznk
Konkurs przebiega w dwóch etapach:
- etap szkolny: każda szkoła przeprowadza wewnętrzny etap konkursu i wybiera po 3 najlepsze prace z każdej kategorii wiekowej,
- etap międzyszkolny: wybrane prace przesyłane są do organizatora. Wyniki - po 20 listopada 2025r.
Kryteria oceniania
- zgodność pracy z tematem konkursu, - uwzględnienie elementów matematycznych, - oryginalność i kreatywność, - estetyka wykonania, - poprawność matematycznego uzasadnienia, - samodzielność wykonania pracy.